Interviu exclusiv cu premierul RM, Vlad Filat

filat(3)

bună ziua, dle prim-ministru, vă mulţumesc că aţi acceptat invitaţia noastră la acest dialog special pentru blogul „hosă, o pivă?” !

Vlad Filat: Cu plăcere tinere! Nu este un secret că sunt fan al acestui blog, îl citesc cu regularitate. Uneori, când nu reuşesc să urmăresc actualităţile blogului, în pauzele dintre şedinţele din cadrul guvernului, Dorin îmi aruncă câte un link, şi eu repede deschid.

dorin care? chirtoacă să înţeleg?..

Vlad Filat: Nu Chirtoacă. Vorbim de Dorin Recean, ministrul MAI.

apropo de recean, vom reveni la acest subiect mai târziu. dle premier, haideţi să lămurim lucrurile pentru cititorii acestui blog. povestiţi în câteva cuvinte cu ce vă ocupaţi. care sunt atribuţiile dumneavoastră şi cum reuşiţi să faceţi faţă tuturor lucrurilor?

Vlad Filat: Ca să fiu sincer Hose, de fapt care e numele tău adevărat, că parcă nu-i serios nu ştiu cum Hose…

sunt victor în buletin…

Vlad Filat: Aşadar Victor, eu sunt de fapt un freelancer. Eu lucrez de acasă toată ziua. Lucrurile cu care mă ocup, în mare parte, sunt acelea care survin doar în zona mea de interese. Puţină contrabandă, câteva afaceri, gestionăm împreună cu domnul Vlad Plahotniuc nişte trafic de influenţă. Mai pe scurt eu singur îmi aleg ocupaţiile.

şi cum e să fii freelancer în republica moldova? am înţeles că această categorie de muncă nu s-a dezvoltat aproape deloc la noi.

Vlad Filat: Măi Victor măi, tu nu pari un băiat atât de rău cum spun alţii. Ca să îţi explic mai clar. Eu la oficiu nu mă duc, eu la şedinţa merg pentru câteva minute, în oficiu apar rar şi aşa mai departe. Îmi place să mă scol după ora 12. Fac nişte flotări, îmi beau cafeluţa. De câţiva ani am lăsat fumatul, dar ar cam trebui să-l reiau, îmi lipseşte. Dar cel mai mult, în calitatea mea de freelancer îmi place să scriu scenarii. Eu scriu scenarii pentru emisiunea „Ora de ras”, ai auzit de ea, se difuzează la „Jurnal Tv”?

nu dle prim-ministru, îmi pare rău, nam auzit de ea.

Vlad Filat: Ei, nici nu trebuie! E o emisiune de un umor pentru bătrânei băşinoşi. Însă nouă, ăstora mai în vârstă ne place.

dle premier, care a fost cel mai memorabil caz car vi s-a întâmplat în răstimpul în care aţi ocupat acest fotoliu?

Vlad Filat: De bine sau de rău?

oricare.

Vlad Filat: Hmm, să mă gândesc puţin. A fost odată un incident foarte, să zic eu aşa, curios. Trebuia să merg la birou, că deja mă suspectau toţi în eschivare de la atribuţiile oficiale. Şi ieşind aşa fuga-fuga din casă, am uitat, înţelegi tu… păi mă înţelegi, am uitat să mă… regulez vorba ceea. Îmmm, chestia ceea pe care o facem noi, toţi bărbaţii, cum să zic. Ca să dau exemple din popor să mă înţelegi tu mai bine: uitasem să-mi gâdil cocoşul, n-am reuşit să biciuesc armasaru, să eliberez furtunul.. îmmm să satisfac vulpoiu, îmmm să frec banana … Cum să-ţi mai spun, te-ai prins ce-am avut în vedere, Victore?

cu siguranţă domnule prim-ministru, am înţeles.

Vlad Filat: Păi iată, şi ajungând în birou, am hotărât dacă tot aveam o mică pauză, mai ales în condiţii de oficiu – un anturaj decupat din fantezii, nu-i aşa, am decis să mă dezbrac de pantaloni să mă urc pe masă. Asta dacă vrei să ştii e după recomandarea colegului Vladimir Putin. El mi-a povestit că efectele plăcerii sunt considerabil mai mari dacă o faci în birou. Numai că prietenul şi omologul meu Vladimir Putin, „Vlad Puţă” cum mai glumim între noi, m-a avertizat să închid uşa biroului cu cheia, iar eu atunci luându-mă după valul extazului am uitat să închid, bensuir, uşa. Eram la câteva clipe de finiş, aveam deja şerveţelul în mâna cealaltă. Când colo, dau buzna peste mine: ministrul economiei, ministrul mmmm şi ministrul economiei mmm al econimiei am zis? Mai pe scurt, diverşi miniştri dar şi televiziunele toate cu camerele lor şi microfoanele. Eu am înlemnit. De groază îmi ţâşnise chestia ceea… Şi, eu că un gospodar, iau şi mă şterg. Deja ce eram să fac, să creadă lumea că nu mă îngrijesc sau ce?

dle prim-ministru şi noi de ce nam prins nici la un post tv acest incident şi nici la un ziar nu sa scris despre asta?

Vladimir Filat: Păi acest lucru mi l-a rezolvat amicul Plahotniuc. El a dat telefoane şi a rezolvat cu toţi şefii de mass-media care aveau înregistrat incidentul. Dar am înţeles că exact pe atunci Plahotniuc cumpărase toate instituţiile media aşa că nu era complicat pentru el să acopere spatele prietenului său.

dle prim-ministru…

Vlad Filat: Îţi imaginezi ce jenă am tras atunci Victore, scuze că te întrerup. Habar nu ai. Hehehe, nu doresc nimănui. De atunci, când vreau s-o fac în birou, închid permanent uşa de două ori.

stimate domn prim-ministru, ce a fost cu acest caz groaznic în care a fost împuşcat sorin paciu? care este gradul de atribuţie al procurorului zubco?

Vlad Filat: Ei Victor, eşti băiat mare, dar te comporţi ca un copil, pe cuvântul meu. Nu de unde eu să ştiu ce-a fost acolo? Nu ştiu absolut nimic. Habar nu am şi nici nu mă interesează să aflu. Tot ce ştiu e că de asta a avut grijă acelaşi Plahotniuc. Anume el acolo a aşternut faţa de masă, sau cum se numeşte în ziua de azi – muşamaua, sau cum?

cititorii sunt foarte curioşi să afle şi despre diploma lui recean. este subalternul dumneavoastră şi presupunem că aveţi informaţii în acest sens.

Vlad Filat: Ca să fiu sincer până la capăt, Victore, Recean e un băiat foarte bun. El cândva îmi făcuse nişte favoruri despre care nu vreu să vorbesc aşa, pe faţă, şi eu i-am promis la rândul meu un fotoliu de ministru. Dar i-am spus clar: Dorine, fotoliul eu ţi-l dau, după cum ţi-am promis, dar să te ajut să-ţi menţii poziţia comodă în fotoliu – nicidecum. Descurcă-te cum ştii şi dacă o dai în bară cazi singur jos, pe mine nu mă vei lua cu tine!

dar despre diploma ne puteţi spune lucruri concrete? este ea autentică sau e totuşi falsă?

Vlad Filat: Bănuiesc că-i adevărată, dar n-am de unde şti cu certidutine. Probabil Plahotniuc ştie. Să-l întreb pe el. (premierul culege un nr de telefon). Bună Vlad, sunt eu, Vlad. Auzi, aici lumea se interesează dacă Recean are diplomă autentică sau e falsă? Da? Pe bune? Hehe n-am ştiut… Bine, te las în pace tu probabil eşti ocupat… Serios? Da ce faci acu’, muşamalizezi sau ce? Băi auzi, îmi trebuie şi mie o muşama acasă. Una cu căpşunele şi ceşcuţe de ceai desenat pe ea. Mmm, da da, cu cireşele şi bliduţe cu gem tot sunt bune. Hai să nu uiţi, să mi-o aduci diseară… Pa. … Hehehe Vlad acesta, e un om foarte interesant. Unde am rămas?

diploma lui recean.

Vlad Filat: Plahotniuc spune că nu-i adevărată. Deja crezi pe cine vrei. De fapt, glumesc Victore. Nu crede pe nimeni în zua de astăzi. Nici chiar … nici chiar pe mine să nu mă crezi, e foarte periculos să mă crezi pe mine şi pe Plahotniuc. Ţine-te departe de noi doi, e un sfat prietenesc pe care ţi-l dau.

dle premier, acum spre final de dialog, ce mesaj aţi avea să transmiteţi cititorilor blogului?

Vlad Filat: Copii, mai lăsaţi voi politica asta şi blogurile de opinie. În politică lucrurile sunt foarte evazive. E un băţ cu două capete politica asta, şi niciodată nu o să dai de un politician rău sau de unul bun. Iar toţi care fac analiză politică sunt una din două: ori nişte prostuţi care mai cred în bunătatea omenească ori nişte deştepţi bine plătiţi de către aceiaşi politicieni. Stimaţi cititori, faceţi sport, faceţi dragoste cât mai mult, consumaţi artă şi nu uitaţi: în fiecare zi, accesaţi „agendaunuilas.wordpress.com”.

vă mulţumim dle prim-ministru.

Vlad Filat: Şi eu îţi mulţumesc, Victore. Acum fug acasă să fac un borş de nota zece. Sunt cu maşina, te las undeva?

nu mulţumesc.

Vlad Filat: Succes!

6 comentarii

Din categoria Uncategorized

6 răspunsuri la „Interviu exclusiv cu premierul RM, Vlad Filat

  1. vvvv

    jdeoms interview s plahotniukom! no măi, hose, eto je ne deontologhiceski sa bagi numele bietului tanar sorin v etom steobe. kak-to ne po hirstianski, ștoli…

  2. nu stiu, eu nu cu rau sh eu di tanar nu mam aninat, vrode. cred ca decesul lui sorin paciu a devenit deja mai mult decat o fishca tragica. hz. un fel de fenomen.

  3. colegi jurnalisti, cum credeti, pentru interviul acesta merit vreo titulatura de tipul jurnalistul anului, descoperirea anului sau etc etc?

    bai da cred ca deam cu plahotniuc a sa iasa cam perebor dak fac tot in forma de interviu. poate vrun shtort story. eu nu stiu de ce tu zici cai imoral, eu avem de gand sa scriu un mini fictiune pe subiectul paciu. dar nu neaparat pe paciu paciu dar o kestiune tangentiala. .. nu cred ca ii ashe de grav mai ales dupa cum spunem fenomen in societate moldava

  4. Fata Desculță

    crazy ))

  5. Sunt de acord – in politică lucrurile sunt foarte evazive!

Lasă un comentariu