harlem shake „la moldova”

era fără un minut 11 pm. când am văzut că spre mine vine tramvaiul 21, stând în staţie acolo, vizavi de punguţa, am sărit în sus şi îmi venea să-l cuprind pe chirtos. bine, ştim cu toţii că nu are un merit direct în acest sens, dar unul extrem de indirect oricum îl are. am urcat bucuros, numărând toţi leii pe care îi avem în buzunar, 7 la număr. în astfel de situaţii chiar dacă eşti cel mai botos de pe planetă tot parcă o mică fericire te îmbrăţişează, pt că nu mergi în frigul ăsta pe jos, tocmai la ciocana. pe ruta 21 am dat adesea, la ore târzii, de o taxatoare ashe mai ţigănoasă, peste 40, dar care este ciudat de bine-voitoare. comunică cu pasagerii, aplanează conflicte între beţivi, te tot întreabă dacă de simţi bine. cei care circulă pe ruta asta ştiu despre cine vorbesc (taxatoarea a lucrat by the way pe mai multe rute). un cuplu format dintr-un moşulică de vreo 60 şi o doamnă puţin peste 50 au discutat tot drumul. erau sober ambii (lucizi). pe moşuleţ îl chema valera.
„măi valera da noi avem pâine acasă”.
„avem, tsam mai spus, şi mă tot întrebi atâta.”
„dap întreb sh eu să nu mă pomenesc cu săltariu gol. mai valera, da di shi nu vrei să trec pe la andrii sosedu săts iau amu nisti jin să ai shi be amu disară sh poati mâini?”
„nu vreu jin tsam mai spus.”
„eee dap nish chiar ashă, ian spuni măi tu măi da shi ats băut voi ieri cu santehnişii sheia? rachiu matincă, ashei că rachiu?”
„trebu amu tari ste mananshi, eşti liubapytnaia varva.”
„dap măi, te shtiu pi di rost deamu. dacă nu vrei jin însamnă că ai crăpat ieri rachiu sau samagon. haide măi valera sh a sătz ieu sheva de băut.”
„fău shi mă bats tu la cap shi teo năpustit cu jinu ista amu la ora 12”
„dapu vreu măi, tu ste simtz ghini. dacă nu vrei jin iaka kiar amu la astanovka când ne scoborym sats ieu nişte pivă? a sbei piva? era sh o siliotcă acasă, amush sherbem sh nishti cartofi.”
„nu vreu pivă, mă îmflu di la dânsa.”
„nu dap a să stăm la masă sh tu ai ste usushi sau cum? tot nui treabă bună.”
„fă da tu shii cu tini az ai băut pre multz bunghi sau shi tio apucat.”
„nu valera, prosta amu la frati-tu mam uitat fimeisa îl poartă în bratse pi dânsu sh eu tot am vrut să shiu mai bună olecuţâcă …că numa ni sfădim întruna.”
„fratmiu fău îi gospodări sho pus kopkii pi kishioari leo cumpărat kvartiri sh la universitet io băgat. da eu nishun căcat nam avut di undi sle dau lu a noştri.”
„nu striga măi pe tot trolebusu ti audi lumea.”
„imena de asta sh îl pupă fimeisa întrun loc, îi muntzanită.”
„ei shis mai grăim, bogat-sărac nui numa pe asta… important că umblă fimeisa cu ulshioru din urma lu serioja: seriojâkă vrei jin, seriojâkă vrei nişti rachiu. treb s shim sh noi mai buni ciuciuti. vsio eu trec pi la andrii sh ieu un shyp di jin sh am mântuit vorba.”
„fău, da proastă mai eşti. nai tu shi fashi, iaka shi tsoi spuni eu.”
„da shi, nui bun jinu lu andrii? dacă nui bun îts ieu măi altsheva di la lânăla. numa spuni shi vrei nuni sta cu botu pi dos.”
„nu vreu fă nikă dăni pashi vez că îs di pi az pi mâini.”
„iaktă cum a să fashim valera. era în servant un fel di koniak di la frantsuj ni lo trimis tszii minti cumnatu mai dimult. eu lam ascuns ca să nul şterji tu din casă sh săl raz cu santehnishii tăi. cumpăr amuş un unt ş un sâr sh facim nişte cartofi fierţi cu unt sh cu sâr ş tu ai să bei nişti bunătate de asheea.”
„nu înţeleg şi tio apucat pi tini amu drept la nez di noapti. ei Bogu nu prişep”
„valera la nez di noapte a sa shie 18 februarie sh 29 di ani di la nunta me sh ata. snuni zâshi amu că în fiecare zi iesh la băut da di zyua asta taman nu vrei să bei. ai să bei amuş o riumacika de koniaciok sau vreo patru dak a să vrei sh asni culcam ca nişte oameni normali.”

eu am tot tras cu urechea sh tot încercam sămi aduc aminte câte femei am cunoscut eu care să aibă grijă să potolească setea bărbatului său. femeia ceea a devenit un fel de idol pentru mine. trebuie să recunosc eu nu tot dialogul lam desluşit calitativ, dar unde n-am prins am pus de la mine. acasă am ajuns repede. era târziu şi răsfoiam plictisit iutubul. acolo, pe youtubul moldovenesc toţi se maimuţăreau cu harlem shake. mă apucase o tristeţe. moldoveanul atât de disperat vrea să fie în rând cu lumea, dar ceva neclar îl cam opreşte. şi tot acel ceva neclar îl face să arate stupid, patetic, şi ne-autentic. miam adus aminte despre ştirea de la euronews despre harlem shake de acum două sau trei săptămâni în urmă. super. totul este super.

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

