predicatori români: pustan vs miţoi

astăzi propun spre atenţia voastră un subiect neobişnuit formatului acestui blog deşovâi. vă plashe / nu vă plashe, în postu ista vorbesc despre doi mari predicatori contemporani români. luigi miţoi şi vladimir pustan. cui nu-i plashi, să se tusească pe unimedia sau pe soacra mică sau alte bloguri fansy, la urma urmei, nu degeaba microsoftu a inventat x-ul roşu din dreapta-sus.

vladimir pustan este un evanghelist şi predicator afiliat confesiunei creştin-penticostale. despre el, nu găsim chiar foarte multe lucruri pe net, în fond, nu despre el ne arde nouă a vorbi, ci despre predicile sale puternice şi vii. a pus baza fundaţiei cireşarii şi totodată, este lector în cadrul unei şcoli de predicare cu acelaşi titlu . nu pot să-mi dau seama dacă cireşarii sunt celebri prin mediile protestante, una însă ştiu précis: tare tare aş vrea să ajung la şcoala ceea de predicare , mai mult pentru a asista şi savura cursurile respective decât pentru a tinde la nu ştiu ce profesiune. se ştie despre vladimir pustan că a fost criticat [straniu şi nostim acest lucru] de către mediile penticostale, şi nu numai, pentru faptul că şi-a făcut cruce [comform canoanelor creştin-ortodoxe] înainte de a ţine legendara cuvântare de la templul ortodox din moşuni.

luigi miţoi este unul dintre cei mai puternici predicatori de limbă română pe care am avut ocazia să-i ascult până în acest moment. născut în giurgiu, abandonat de părinţi / crescut de bunici, în adolescenţă boxer înrăit, la 21 – pocăit. este de asemenea de factură creştin-penticostală. umblat mult timp prin românia cu propovăduirea ca după asta să ajungă în sua, chicago, la biserica penticostală – betania. cu predicile lui luigi miţoi, adesea televizate sau radiofonice, românii déjà sunt obişnuiţi. pe net , se găsesc multe predici colorate semnate de miţoi.

    specificul pustan

pentru a face cunoştinţă cu fenomenul pustan, aveţi nevoie de circa 20 de minute. de aceea, postarea asta nu e fast-joking-relaxing stuff. oleacă de vtykoz, vă rog mult. pustan o intrat în biserica din moşuni. eu mi-am zis: ian ian să vedem. pustan o fost prezentat de către preotul local parohul cristian pomohaci. mă uit pe youtube. nu înţeleg nimic, şi anume: de ce atâta introducere [nu ştiam eu de pustan, ce vreţi!]. apare pustan. pustan e cu Duhu Sfânt. eu mă uit / pumnii încleştaţi. toată cuvântarea lui pustan are 4 părţi a câte 9 minute aprox. trec la a doua parte. îs cu gura căscată. la a doua parte mă surprind bocind. am închis youtube-ul. mi-am zis băi psih. la a doua încercare m-am uitat până la partea 3. m-am gruzit. pe scurt: abia din a nush câta încercare am văzut toate 4 părţi ale predicii lui pustan la moşuni. omul ista îi plin de har. trage de cele mai reuşite pârghii. retorica cumva prea emotivă, dar super-efectivă. simplu. nesofisticat. tehnici impecabile de apropiere faţă de problemele/nevoile oamenilor. binecuvântat de Dumnezeu.

link pt partea 1 [după, clickuiţi în continuare pentru partea 2, 3 şi 4] :

    specificul miţoi:

luigi miţoi este cerebelul evanghelic, care şi-a păstrat deprinderile de boxer din adolescenţă pentru a te pune repejor la pământ. mai întâi prin inteligenţă şi coerenţă iar mai apoi vine şi psiho-emotivitatea. având la activ o retorică impecabilă, luigi miţoi te plimbă dinspre galeriile fastuase ale textului biblic, folosind şi firul roşu al logicii, spre odăile cu horror-mirrors, pentru a-ţi arăta cât de urât şi vinovat eşti. ce-mi place la miţoi, e că nu poţi scăpa nevinovat din plasa predicii lui. unul dintre frumoasele lui mecanisme este mustrarea. miţoi apasă rece şi fără milă pe conştiinţă. pe alocuri, ia atât de bine rolul judecătorului, evident, scuzându-se de fiecare dată pentru asta. îmbinarea asprimii, a textului Biblic şi a raţiunii este o combinaţie divină pentru care miţoi a muncit mult ca s-o primească în har de la Dumnezeu.

aveţi un link către mesajul ‘otrava senzualităţii’ [ce-i drept îi cam o oră, dar fascinant], iar al doilea link vă duce spre o predică tare dinamică, curajoasă şi colorată, ţinută la o tabără de adolescenţi:

1

2

    pustan vs miţoi:

suntem obişnuiţi cu lejeritatea pe care ne oferă o idée, o religie, o confesiune, o credinţă sau alta. e absolut fantastic când vine cineva şi ne arde o palmă peste bot şi ne zice, băi lucrurile nu stau chiar aşa comod deoarece: pac pac pac. palma respectivă funcţionează pentru o perioadă mai mică sau mai mare. după care roşeaţa de pe obraz dispare, tu mai bei nişte apă, memoria ta cedează şi ea şi nu-şi mai aminteşte cu exactitate ce mărime avea palma, ce putere, ce culoare, de ce, pentru ce etc.
funcţia predicilor acestor doi pastori, diferă şi se complementează de dragul unui singur scop: finalitatea.
accesibilitatea şi inspiraţia lui pustan este menită, am impresia, pentru a chema omul la Dumnezeu. emotivitatea şi carizma sa, acţionează în condiţii optime asupra omului însetat de Domnul. asta îl pune pe pustan într-un loc anume al camerei. iar mai exact, îl pune chiar la pragul uşii, la intrare în odaie/casă.
pe de altă parte îl avem pe miţoi, care a luat în mână problemele de familie, de cuplu şi în general bazele conduitei creştine în sânul bisericii, miţoi, făcându-şi astfel loc în sufragerie sau în salon, rezemându-se de dulapul plin de cărţi.
pustan aduce omul la Dumnezeu, miţoi îl educă ulterior. miţoi cu greu m-ar putea aduce la Dumnezeu. mesajul lui e ca muzica hard. nu poţi să explici matematică debutând cu logaritmi şi ecuaţii de nuş ce grad. începi cu merele. un măr şi cu altul fac două mere. despre mere ne povesteşte pustan, despre rădacini pătrate şi funcţii nuş de care ne învaţă miţoi.
involuntar îmi sare în minte: care dintre aceşti doi aduce un aport mai semnificativ în slujba Domnului. ce-i mai important: să aduci lumea la Dumnezeu sau să hraneşti lumea ajunsă deja în biserică. nu sunt la curent cu poziţia teologiei în contextul dat. aş fi curios însă, să o aflu. în acelaşi timp, nu m-ar mira dacă o atare întrebare nici n-are cum să fie tratată de către teologi pentru că în esenţă ar putea fi o absurditate compararea de roluri precum în cazurile noastre.

Dumnezeu să binecuvânteze pe aceşti doi mari slujitori ai săi. îmi doresc ca ambii să reuşească în egală măsură să aducă cât mai mulţi oameni în sânul Adevărului.

18 comentarii

Din categoria Uncategorized

18 răspunsuri la „predicatori români: pustan vs miţoi

  1. nu inteleg daca esti ironic sau serios, adica tu chiar cu de astia?

  2. hose

    nu sunt ironic. is cu de „astia” insa adesea nu intr-atat de mult incat mi-as dori sa fiu:)

  3. uite eu am impartit apartament cu baieti adevntisti, foarte frumoasa comunitate la nivel de ce fac, adica se intilnesc si invata sa cinte la instrumente, fac cite actiuni umanitare, apreciez tot ce nu are legatura cu religia la ei, oameni cumsecade. la ce tine de religie, nu apreciez la nici o religie, dar e problema mea. ca grup, luat asa numai din punct de vedere social, sint mai de apreciat decit ortodocsii, sincer, la cum i-am vazut, si au niste bunaciuni intre enoriase, auaua

  4. bubu

    lol, sectantii s-au furat intre ei si au ajuns la politie, sper ca va face pirnaie ala vinovat. de fapt vinovatu e penticostal. muisti si ciordisti, asta-s sectantii, haha

    • imi par mai ciordisti cei care se pronunta in lipsa de cunostinta de cauza si in lipsa de cultura. Mi se pare o nebunie sa afirm ceva ce nu inteleg. Penticostali nu sunt sectanti, ci un cult, dar cred ca cine nu se respecta pe sine nu va putea respecta niciodata pe altcineva.

    • cu ce măsură judeci cu ajudecat măsură vei fi judecat

      Sectanții sunt ce-i ce nu cred în Domnul Isus….

  5. maryo

    crucea mami lor di sectantz

  6. Verona

    Mersi pentru linkuri! chiar cautam niste predici bune in romana, pentru ca am acces mai mult la predici in alte limbi si sunt altfel in romana.

    Thanks again!

  7. piknik

    eu m-as infoie cu un tok de pizdeala in sectanti

  8. MGW

    Ne zasareai svoi mozg cu toate chestiile astea

  9. Hose mi/ar place sa stam la cuvinte despre Dumnezeu!!!

  10. alexei

    Indobitocire prin otravirea mentalului si al spiritului. La prostii de romani prinde manipularea ca intotdeauna.

  11. un articol frumos felicitari

  12. lugojan ralf

    pocaiti mincinosi si curvari si fara frica de dumnezeu o sa vina judecata si pentru voi nenorocitilor

  13. ghici

    Sectantii sunt cei aparuti ca ciupercile dupa ploaie din „biserica” catolica eretica. Cine cunoaste istoria stie despre ce e vorba. Se subintelege ca sunt la fel de eretici daca nu chiar mai mult decat catolicii si la fel de lipsiti de Duhul Sfant. Nici macar nu au succesiune apostolica si se numesc pe ei insisi biserica si crestini si spun ca se roaga ca primii crestini…!!!
    Despre lacrimi trebuie spus ca exista 8 feluri de lacrimi si ca numai unul este cel adevarat dat de Duhul Sfant, restul sunt inselari. Harisma lacrimilor se castiga greu, trebuie multe nevointe si smerenie pentru a o castiga. Ceea ce fac acesti sectanti si acesti influentati de ei se numeste a pisha ochii.
    A judeca si a mustra sau mai bine zis a ataca persoana distrugand personalitatea omului asta este ceea ce fac predicatorii eretici, dar si-o vor lua cu varf si indesat.
    Faptul ca pustan a predicat intr-o „biserica” ortodoxa (din mosuni) n-are nici o valoare. Pomohaci e la fel de sectar si eretic ca si pustan, ca deaia s-au si facut prieteni si deaia a fost invitat. Un ortodox nu sta la discutie si nu asculta predici de la unul care huleste crucea, sfintii, sfintele icoane, pe Maica Domnului care l-a nascut cu trup pe Mantuitorul, canoanele Sfintilor Apostoli si ai urmasilor acestora care sunt Sfintii Parinti,…
    Penticostalii nu recunosc nici chiar sfintenia sfintilor, nici ca ei sunt vii cu sufletul si ca cunosc prin duh ceea ce se intampla pe pamant. Pentru ei nu exista asa ceva. (am vorbit cu o penticostala si stiu asta) Apoi pentru ce sa te mai chinui mai frate daca nu e sfintenie si daca nu esti viu dupa ce ai murit? Voi nu stiti ca Hristos zice ca „cine va crede desi va muri viu va fi”?
    Sunt multe lucruri anapoda la sectari, nici macar nu sunt logici, sunt dusi cu capul marea majoritate. Cei mai tineri mai au o sansa daca nu s-au indoctrinat prea mult si daca nu au frecventat prea mult casele lor de rugaciune ca biserici nu sunt.
    In realitate acestia sunt demonizati si nici nu-si dau seama si hulesc pe Duhul Sfant!
    Doamne apara si pazeste!

  14. ghici

    Ti-ai pus tigarile alcoolul si gacica pe perete si vorbesti de lucruri ce tin de crestinism si spiritualitate? Nu ti se pare ca se potrivesc ca nuca in perete, adica nici cum?
    Uite aici ce titluri ai:
    ← PRIMUL porn MOLDAV: la prăşit.
    oleg carp: ejaculez peste tot oraşul →

    Cred ca mi-am racit gura degeaba!

    • Ghici, nu te mâhni, te rog! Nu ţi ai răcit gura degeaba, eu am citit cu interes comentariul tău. Bănuiesc că nici protestanţii, cu atât mai mult eu, nu merităm să ţi stricăm dispoziţia. Voi încerca pe viitor să nu vorbesc despre spiritualitate, din cauza gagicilor şi a alcoolului! Merci!

  15. Pentru cei care aveti timp berechet, nu aveti ocupatie, ardeti manganu sau frecati menta degeaba, va invit sa cascati gura la Ionel Grosu din Sfantu Ilie, acum pricopsit in statul Arizona:

    https://www.infocrestin.com/phoenix-arizona-suceveanul-grosu-o-face-lata/

    Ionel Grosu este fiul vanzatorului de frati, a turnatorului la Securitatea odioasa, Constantin Grosu, fost filialist la religia penticostala din Suceava pe timpul raposatului. Fiul Ionel, acum in varsta de 70 de ani, cu ambii copii atei, ii calca pe urme.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s